A kezdet

“Az emberek azért magányosak, mert falakat építenek hidak helyett.” - Joseph Fort Newton

Egy hídtervezéssel kapcsolatos személyes blog létrehozásának gondolata már régóta motoszkált a fejemben, de úgy gondoltam, hogy ez keveseket érdekelne. Ezt most is így látom, viszont szeretném, ha a véleményem, a látásmódom és a gondolataim publikussá válhatnának. Számos frusztráló, idegesítő körülmény árnyékolja be manapság a hídtervezés folyamatát is, melyek kezdenek elhatalmasodni. Már rövid távon is káros, ha ez a folyamat általánosan elfogadottá válik, ezért szeretném ezeket a sajátosságokat néven nevezni és lehetőség szerint felszámolni.

A jelen társadalmi, politikai, gazdasági helyzetben már nem szabad tovább hallgatni, tűrni és úgy tenni, mintha minden normális mederben folyna. Sokan a hallgatásba menekülnek, magukban bosszankodnak és konfliktuskerülő módon nem emelik fel a szavukat, de ez egy bizonyos szinten túl már nem nevezhető erkölcsösnek, maximum közönyösnek. Az utóbbi évek egybitesre egyszerűsített, tényeket elferdítő kommunikációja olyan mértékben rombolja a közbeszédet, hogy a tények ismerői már inkább meg sem szólalnak és lemondóan legyintenek. Ez egy süllyedő hajó. Könnyebb lenne külföldre távozni, de ez a kudarc beismerése lenne. Naivan hiszek abban, hogy a józan ész, a tisztesség, a hitelesség előbbre való, mint a rövidtávú politikai érdekek szervilis kiszolgálása.

A szakmai hitelességem alátámasztására pár életrajzi vonatkozást szeretnék megosztani. A BME Építőmérnöki Karán híd szakirányon diplomáztam 2001-ben, majd 2007-ben az Építészmérnöki Kar Csonka Pál Doktori Iskolájában Ph.D. fokozatot szereztem. 2008-ban híd- és tartószerkezeti tervezői jogosultságot szereztem és azóta is hídtervezőként dolgozom. Ezzel párhuzamosan óraadó oktatóként építészhallgatókat tanítok. 2011-től az általam létrehozott Hídszerkezetek Esztétikája tantárgy előadója vagyok. 2015-ben híd- és tartószerkezeti szakértői jogosultságot szereztem. Az elmúlt bő egy évtizedben több tucat híd statikus tervezőjeként, illetve felelős tervezőjeként szereztem tapasztalatokat.

A blog az engem foglalkoztató témákról igyekszik tényeken alapuló véleményt megfogalmazni, mely reményeim szerint más megvilágításba helyezi a társadalom számára tudatosan előregyártott és leegyszerűsített üzeneteket.

Erzsébet híd

Megjegyzések